top of page
  • Skribentens bildLouise

Pizzabullar hot jalapeño

Uppdaterat: 1 okt. 2018

Detta kan vara den godaste utflyktsmaten eeever. Eller bara frukost. Mellis. KvÀllsfika. Ja nÀr som helst alltsÄ.


Ajvar i receptet gÄr att byta mot vanlig tomatsÄs och den starka osten mot en mildare om man sÄ tycker, kanske för att göra receptet mer barnvÀnligt.



Pizzadeg:

đŸ„„50 g jĂ€st

đŸ„„3 dl vatten (37 grader)

đŸ„„2 tsk socker

đŸ„„1 tsk flingsalt

đŸ„„7-9 dl mjöl


TomatsÄs:

đŸ„„2,5 dl mild ajvar

đŸ„„2 msk oregano (gĂ€rna fĂ€rsk)


Fyllning:

đŸ„„250 g Kavli mjukost hot jalapeño

đŸ„„1 paket bacon

đŸ„„200 g skinka

đŸ„„350 g riven ost





Gör sÄhÀr:

Rör ut jÀsten i vattnet, tillsÀtt sedan resten av ingredienserna, spara lite mjöl till utbakning. Kör med degkrok i ca 5 min.


LĂ„t degen jĂ€sa under kĂ€rlhandduk i 25 min 🕓


Dela degen i tvÄ delar, kavla ut varje del till en fyrkant. Blanda ajvar med oregano och bred ut pÄ bottnarna. Fördela sedan fyllningen pÄ dessa och strö över ost. Rulla ihop frÄn lÄngsidan. SkÀr i skivor och lÀgg dessa i bullformar. LÄt jÀsa under kÀrlhandduk i ca 30 min.

GrÀdda mitt i ugnen i 250 grader i ca 10 min.



Perfekt utflyktsmat! ☀

30 visningar0 kommentarer

Senaste inlÀgg

Visa alla
bottom of page