top of page
  • Skribentens bildLouise

Frukosttips - när du är i farten

Jag har alltid älskat frukost. Gärna väldigt lång, med mycket kaffe och utan stress.



Min absoluta favoritfrukost just nu är bagel med färskost, bladspenat och tomat - vi bakade bagels för ett tag sedan, ni hittar receptet om ni använder sökfunktionen här i bloggen. En annan favorit är mandelgröt, det receptet finns ocksåom ni söker efter det här!


Dock var det inte därför jag skrev detta inlägget, utan för att berätta att jag har fått möjlighet att prova på nya frukost- och mellisaprodukter från Arla &More. Det här inlägget är inget jag får betalt för men produkterna har jag fått hem gratis.


Dom har lanserat 6 stycken olika frukost/mellisprodukter som är fullproppade med frukt, fröer och proteiner (endast naturliga råvaror!) Först ut och kanske dom produkter jag är mest nyfiken på är gröten med äpple och kanel, samt smoothien med kokos/ananas som ni ser på bilden.



Jag blev väldigt överraskad! Har alltså bara testat 2 av produkterna hittills, jag blev väldigt förtjust i dom, speciellt gröten.


Den var krämig, hade lite tuggmotstånd och en lätt touch av kanel. Smoothien var ganska tunn och hade en lätt smak av ananas, kokos och lite ingefära. Gott!


Gröten kommer jag definitvt ta med och ha på jobbet på natten när jag jobbar, smidigt att den går att äta kall.


Min sambo tyckte tyvärr (eller inte, mer till mig!) inte om varken gröten eller smoothien, han sa att det var för nyttigt för honom, haha. Jag ser fram emot att testa resten av produkterna. Och tycker att ni ska göra det med, om ni gillar frukost/mellis och vill ha ett snabbt alternativ att ta till då och då.

26 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page