top of page
  • Skribentens bildLouise

Chokladtryffel av avokado

Uppdaterat: 9 dec. 2018


Jag är inte känd för att baka, och det kommer jag antagligen aldrig att bli - jag gör kaos i köket, mitt tålamod och min inspiration är borta efter fem minuter samt disken som blir är extremt tråkig och detta kommer jag aldrig ihåg förrän efter att jag satt igång med själva bakandet... 🥑 Så var det även denna gång , men otroligt gott blev det, om än VÄLDIGT CHOKLADIGT, så för er som gillar det så här kommer receptet🍫👇🏻



🥄2 mogna avokados

🥄200 g mörk choklad, jag använde So free organic milk chocolate (mjölk-, nöt- och glutenfri)

🥄1 nypa havssalt


Skala avokadon och ta bort kärnan, mixa den slät. Smält chokladen och rör ned den inavokadon. Rör ihop till en tjock smet och låt stå i frysen några minuter.


Ta ut smeten och rulla till små kulor. Om du vill, rulla i kakao som jag gjort på bilden, har även provat att rulla dem i kokosflingor och det blir också

supergott!


Har du lagat detta receptet?

Tagga @louisechf på instagram och hashtagga det #louisechf


34 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page