top of page
  • Skribentens bildLouise

Prioritera dig för en hållbar framtid




Så här ser min dag ut sedan kl 10 i förmiddags - kaffe och bok, liggandes i soffan i pyjamas och inlindad i min gosigaste filt 📚🤓🙏🏻 Jag har tänkt mycket på hur bra vi många kämpar för att vara klimatsmarta och inte förstöra/ta slut på jordens resurser... Det kanske gäller dig och mig personligen också? Din egen hälsa och ditt välmående? Det finns ju bara en av oss!


Ibland gäller det att bara släppa allt runtomkring. Mest för sin egen skull men också för omgivningens. För att orka. För att kunna vara sitt bästa jag dom andra dagarna! Lova dig själv att göra ibland som jag gör idag. Släpp allt runtomkring, gör vad du vill, strunta i väckarklockan, gå i pyjamas en hel dag, ät det du är sugen på, stäng av mobilen en timme, strunta i att dammsuga, strunta i sminket och stanna bara hemma.


Livet raseras inte av att du avstår alla måsten och rutiner då och då. Däremot kanske DU raseras av att inte lyssna på kroppen och att inte återhämta dig, ingen kommer tacka dig den dagen du inte orkar mer. Du blir inte en bättre partner, förälder, kollega, vän av att slita ut dig till bristningsgränsen, alltid ligga steget före, inte be om hjälp eller för att du aldrig säger nej.


Däremot av att lyssna på din kropp och på vad du och den behöver och vill finns så mycket att vinna ✨ Våga prioritera dig själv! För en hållbar framtid och ett hållbart Du. Ta hand om dig och lyssna på kroppen och känslorna. Det tycker jag är att ta ansvar.

10 visningar0 kommentarer
bottom of page